Thursday 4 October 2012

Herren är min starkhet


Let's take a look at another hymn from our church's songbook...  do you start to see a theme here?  

The focus of worship should be just what the word worship implies:  it's all about God, and not about us!

And even better, this is a direct citation of the Bible....Psalm 118:14,   "The Lord is my strength and my song; he has become my salvation"

This is a bit of an old fashioned version of the song, but we truly enjoy having this song in our worship book!





E                       A
Herren är min starkhet
                E H    E
Och min lovsång
E                        A
Herren är min starkhet
                E H  E
Och min lovsång
E                            A
Han blev mig till frälsning
H                           A      E
Han blev mig till frälsning
E                         A
Herren är min starkhet
                E  H  E
Och min lovsång.

Nu kan vi kolla på en till lovsång från våran kyrkans sånghäfte. Börja du ser ett tema här?

Fokusen av lovsånger ska bli just vad ordet betyder: Det är Gud som är viktig och inte oss!

Och även bättre, den sång citerar direkt från Psaltaren 118:14. 

Musik klippen är ett gammal version av sången, men vi gillar den lovsång i häftet!

No comments:

Post a Comment

Systematic Theology, Chapter 39

*Just a reminder that this study of Wayne Grudem's book, Systematic Theology, is not by any means me teaching, but rather a simple sum...